Webový portál AC24.cz ukládá soubory cookies, které pomáhají k jeho správnému fungování. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte.

AC24.cz

AC24.czZ domovaČeské televize opakovaně dezinformuje, manipuluje, mlží, zatajuje a neodborně předkládá (2. část)

Sociální sítě

Reklama

České televize opakovaně dezinformuje, manipuluje, mlží, zatajuje a neodborně předkládá (2. část)

Úvod do seriálu o nespolehlivosti České televize je uveden v prvním dílu seriálu, kde je rovněž rozebrán první případ, jenž se vztahoval k dezinterpretaci. Následující případ z produkce České televize se týká dezinformace a účelové manipulace.

...

PŘÍPAD 2 (dezinformace a účelová manipulace)

Dezinformace a účelové manipulace se dopustil moderátor České televize (ČT) Václav Moravec v pořadu „Otázky Václava Moravce“ vysílaného 7. prosince 2014. Záměrně uvádíme pochybení moderátora Moravce z roku 2014, neboť přibližně od této doby je možné u tohoto pracovníka pozorovat opakované vážné prohřešky v moderování zmíněného pořadu a tím i nespolehlivost příslušného moderátora (pozn.: u zdroje informací hodnotíme jeho spolehlivost a u obsahu informace pak její důvěryhodnost).

V inkriminovaném pořadu se Václav Moravec dopustil provinění tím, že domněnky, či spíše smyšlenky ředitele výzkumné společnosti úmyslně povýšil a vydával za fakta. Moravec tehdy prohlásil následující:

„Když je řeč o odbornících, nejen spor o platy ústavních činitelů, ale i spory v koalici a především vystupování prezidenta Miloše Zemana odvracejí lidi od politiky. Vyplývá to z nejnovějšího sociologického šetření Trendy Česka 2014, které pro Českou televizi zpracovává pravidelně společnost TNS Aisa…“

Moderátor Moravec dezinformoval českou veřejnost v tom, že si vymyslel, že podíl na odvracení lidí od politiky má vystupování prezidenta Zemana, přičemž ještě zdůraznil, že je to především ono vystupování prezidenta, co lidi odvrací. Avšak z výzkumu ani v nejmenším nevyplývalo, že by se lidé odvraceli od politiky vinou prezidenta. Podívejme se blíže na celou klamnou aktivitu Václava Moravce.

Respondenti vůbec neodpovídali na otázku ve vztahu k prezidentovi, nýbrž ve vztahu k vládě, přesněji jakou mají k vládě důvěru. Výsledkem bylo, že kabinetu rozhodně nebo spíše věřilo 36 % dotázaných a naopak nedůvěřovalo v součtu 63 % občanů (spíše nedůvěřovalo + rozhodně nedůvěřovalo).

Celý klamný výrok či dezinformaci moderátora ČT odstartovala prvotní interpretace výsledků výzkumu ředitelem TNS Aisa, který byl zároveň spoluautorem výzkumu. Zmíněný ředitel Bronislav Kvasnička k výsledku, jenž byl pro vládu nepříznivý, sdělil: 

My se domníváme, že je to zejména ve spojitosti s děním kolem prezidenta Miloše Zemana. A domníváme se, že vlastně občané tímto dávají vládě určitý vzkaz tuto situaci nějakým způsobem řešit. Čili občané říkají: vládo, svůj program nějakým způsobem naplňuješ, není tam ani výrazné kladné nebo negativní hodnocení, ale zároveň říkají: objevuje se tady nějaká situace kolem Miloše Zemana, prezidenta ČR, vládo řeš to, protože my s tím nejsme spokojeni. A tudíž vlastně tato situace se nepřímo přenáší na vládu samotnou a občané jí dávají jednoznačný vzkaz…“ 

Již v této interpretaci je vidět zavádějící snahu podsunout občanům, že špatný výsledek v hodnocení vlády je vlastně kvůli českému prezidentovi a že snad občané tlačí na vládu, aby s chováním prezidenta něco učinila (viz „vládo řeš to" a „jednoznačný vzkaz"). Jenže problém je v tom, že ředitel výzkumné agentury použil slovo „domníváme se“, a to dvakrát ve svém sdělení, což značí, že sám neví, jaká je skutečnost. Pokud by toto tvrzení mělo alespoň z části odpovídat pravdě, musel by ho něčím patřičně doložit.

Avšak mnohem závažnější bylo následné vyjádření moderátora ČT, který prvotní interpretaci ředitele výzkumné agentury povýšil z „domníváme se“ na jasnou záležitost, přičemž nepravdivě tvrdil, že to vyplývá ze sociologického šetření.

Z celé záležitosti vznikají dvě otázky směrem k osobám, jež předvedly klamné vystupování: Proč moderátor uváděl domněnky ředitele společnosti jako fakta? A proč ředitel vůbec hovořil o domněnkách, které směřovaly proti prezidentovi, když osoba prezidenta nebyla obsahem otázky pro občany? V tomto případě je samozřejmě ve hře mnohem více než jen výzkum veřejného mínění a interpretace jeho výsledků. Připomeňme, že zadavatelem výzkumu byla veřejnoprávní Česká televize, k čemuž se pojí otázka, zda je ČT skutečně nezávislá a nestranná společnost, když její vedení umožňuje a financuje výzkumy s pochybnou interpretací jejich výsledků a dovoluje svým moderátorům tyto interpretace posouvat ještě na vyšší úroveň klamné interpretace. Nabízí se také otázka, zda snad tato interpretace výsledků nebyla s ředitelem Kvasničkou dopředu domluvena ze strany moderátora, jenž nedokáže skrýt svou nelibost k některým politikům. Proč by jinak ředitel výzkumné agentury přicházel s tak podivnou interpretací výsledků sociologického šetření?

¨

K prezentování svého předpojatého přístupu vůči určitému politikovi není možné zneužívat pracovního postavení ve veřejnoprávní televizi a snažit se tak ovlivňovat veřejné mínění směrem k veřejně činným osobám. V tomto případě se zároveň jednalo o porušení Kodexu ČT, konkrétně článku 5 nazvaného „Péče o informace ve zpravodajství a aktuální publicistice“. Příslušný článek byl porušen nejméně ve svých dvou bodech označených jako 5.6 a 5.7. Pro úplnost uvádíme výpis těchto bodů:

5.6 Ve zpravodajství a aktuální publicistice Česká televize dbá na přesnost a nestrannost spočívající především ve zjišťování a ověřování skutečnosti.“

5.7 … Česká televize musí dokázat pro diváky jednoznačnou formou oddělit zprávu od hodnotícího soudu, zvláště není přípustné směšovat zprávu a hodnotící soud v jedné větě redaktora. Rovněž není dovoleno vydávat pouhé domněnky za zprávy.“

Pracovníci ČT porušují Kodex České televize opakovaně (dezinformují, manipulují, mlží, zatajují, neodborně předkládají), avšak nikdo z odpovědných orgánů na to nereaguje, čímž se onen Kodex stává pouhým kusem papíru. Rada ČT nekoná a nekoná ani Poslanecká sněmovna, jež členy Rady volí a odvolává. Tím se oba orgány podílejí na snižování úrovně mediálního zpravodajství a prohlubování nedůvěry veřejnosti k hlavním sdělovacím prostředkům.

Zdroj: exanpro.cz

Pro psaní komentářů se musíte přihlásit. Nemáte účet? Zaregistrujte se.

Komentáře   

+63 # jan lavicka 2017-08-30 06:38
ČT=žumpa. Prostě typicky nacististický postup, mají to i v psychologických manuálech: označit nacisty své odpůrce, když sami jsou nacisty, stejně tak chazarské loutky začínají první vinit ostatní z příslušnosti k chazarům, osvědčená taktika poslušných pejsků, psychopatů, co mají na rukou krev, kteří chtějí oblbnout tupé stádo :)

Naštěstí je lidi více a více probírajích, otevírají oči. Změna se už chystá, žádný strach, není čeho se bát, jen je třeba dodržovat 3 pravidla, jinak jsme k ničemu, či naopak budou lidé velmi trpět za své nenávistné a sabotující postoje, takoví ubozí již trpí, protože to vnitřně vědí, že za nic nestojí, ničemu nepomáhají, tedy 3 pravidla jsou: láska, tvorba, dobro ...

Kdo zatvrdí své srdce, nemá čím lidstvu přispět, i když rozezná princip chování uSSa či Ruska, takoví lidé jsou opravdu jen cestou zpět na stromy.
+70 # jirka b 2017-08-30 07:07
K týhle bukvici mě napadá jediný. Existují už jen dvě společenské třídy. Živitelé a živení. Problém je, že živení si z živitelů nadělali otroky. Živění-tedy sorta lidí, která nic netvoří, ničím není společnosti prospěšná, krom nekonečných keců o tom co by si živitelé měli myslet. Tu živenou užvaněnou pakáž v oblecích musíme dostat pod kontrolu a toho se nejvíc bojí. Proto rezesíraj společnost jak jen to jde, jinak by skončili pod mostem.
+59 # Ryan 2017-08-30 07:09
ČT je židosionistická zločinecká organizace.
NEPLATIT POPLATKY ZA ŽIDOVSKOU TELEVIZI!!!
+43 # John Pitralon 2017-08-30 08:52
V době internetu je vymáhání poplatků za TV informace systémový zločin. Samozřejmě jde o obrovský balík peněz pro mediální mafii. Tady se řeší pitomých 50 milionů nakradených Babišem na Čapí Hnízdo, ale co je to oproti 7 miliardám každý rok pro ČT a ČRo, které se vybírají jen na základě toho, že má někdo doma TV...
+32 # jan lavicka 2017-08-30 09:19
stačí sehnat dostatečně početnou skupinu lidí, co nejsou zbabělci, a žalobá má velkou šanci na úspěch, jako byla vyhrána žaloba v UK proti BBC za prokázané lži o 9/11. Argument byl, že podpora BBC = podpora terorismu, což je logicky správně se všemi důsledky. ČT svým chováním také podporuje terorismus a vraždí, to lze snadno dokázat zkrze spojenectví NATO či také např. zkrze řízenou migraci a nevyvážené zpravodajství o vysoké korelaci terorismu, kriminality atd. této migrace.

Mimochodem, BBC ohlásila zřícení budovy 20 minut před pádem :-D Vědeli o tom, západ jsou prostě psychopati, loutka pedofilního zla:
sott.net/.../...
+25 # John Pitralon 2017-08-30 10:11
Je to prorostlá mafie, oni si nakonec obhájí cokoliv.
Dokážou, že odvysílali i některé informace z druhé strany, i když to třeba prakticky znamenalo 10 minut někdy po půlnoci, kdy to nikdo nezaznamenal. Tím si dělají alibi. Ale bohužel dál vesele šíří západní magorie, bludy, nonstop.

ČT - Občan Snowden - dokument
www.youtube.com/.../
+11 # jan lavicka 2017-08-30 10:42
nene, dá se vše už snadno dokázat, nic neobhájí, nemají šanci, záleží však na zkorumpovanosti soudců (viz nyní nacistické Německo, co odmítlo jedním šmahem 1000 trestních oznámení na pedofilku Merkelovou), takže je jasné, že první stupeň moc nepomůže, jen to nevzdat.
+21 # John Pitralon 2017-08-30 11:05
Je to mafie, které už jde jen o prachy. Dřív nebo později to budou muset zrušit, protože není možné chtít po lidech povinně platit měsíční poplatky za televizi, jak v minulém století. Ale oni si ty prachy samozřejmě chtějí dál cpát do kapes. Po záminkou, že jsou jediní objektivní a těch 7 miliard si zaslouží...
+14 # Astronut 2017-08-30 13:54
na Slovensku to výpalníctvo pokročilo už tak ďaleko, že stačí mať v byte elektrickú zástrčku a to je dostatočný dôvod na vyrubenie výpalného za TV. A dokonca sama obeť musí zo zákona výpalníkovi poslať výpalné, ten sa ani nemusí unúvať si o ne požiadať. Absolútne choré a strelené.
+15 # John Pitralon 2017-08-30 15:57
Je to úchylárna. Vysloveně okrádají lidi a ještě je oblbují. Nadto buzerují a očerňují opoziční média a tlačí lidem do hlav, že jde o ruskou propagandu. Totální pitomost.
+50 # John Pitralon 2017-08-30 08:09
ČT je ideologická úderka, kde několik úchylů na vedoucích postech ze své libovůle manipuluje obraz reality úplně naruby.

Povinné koncesionářské poplatky se platí právě kvůli tomu, aby existovala objektivní informační služba, nezávislá na libovůli nějakých managorů nebo moderátorů, kteří podsouvají své polo[...]ní osobní názory. Takže ta parta na Kavčích horách jen zneužívá cca 7 miliard ročně.

Vrchol všeho jsou jejich dokumenty o opozičních médiích, kde očerňují kohokoliv, kdo má jiné názory, než jsou ty správné havloidní. To už zůstává rozum stát.
"Co dokáže lež - Koprodukční dokument České televize a ARTE": www.youtube.com/.../
-10 # Jan Kadlec 2017-08-30 09:19
Tyhle články by mohly být zajímavé, doufám, že se tady objeví i něco aktuálnějšího.. .
+14 # senil 2017-08-30 09:31
ČT už veří jenom asi 18 procent lidí, takže pohoda. Mainstreamovým médiím už stejně nikdo nevěří. U nás ani v zahraničí. Poslouchají to už jenom důchodci. Takže by nás to nemuselo až tak zajímat.

www.[...].cz/clanek /93/smrt-mainst reamovych-medii
+7 # jan lavicka 2017-08-30 10:44
super odkaz, díky!!!
+17 # John Pitralon 2017-08-30 11:44
Už si pomalu může pan Moravec a spol. balit věci a připravit se na vyklizení budovy ČT. Aby za 7 miliard ročně tlačili kalouskoviny do hlavy osmdesátiletým babičkám, to je už bezperspektivní.

Namol opilý Miroslav Kalousek... www.youtube.com/.../
+22 # lacocolor 2017-08-30 10:30
ČT-Je hnusná žumpa,hlavně jejich zpravodajství,M oravec je její kanál,s hroší kůží,přisluhova č garnitur typu Kalouska a spol.
Účelově lžou,podsouvají lidem věci tak,aby se pomalu a jistě vymývali mozky.Do nejvýších pater se dosazují bezdětní psychopati,Gejo vé,ti z řitního otvoru dítě neporodí.Makaró n,Makrela,Chova nec a takoví týpci..
+7 # lacocolor 2017-08-30 10:32
opr,Moravec,ale to je jedno..
+7 # LubinenKremlBot 2017-08-30 12:10
Na retardy nereagovat nulovat Čt neplatit nezapínat.
+15 # Che 2017-08-30 12:55
Citace:
„Když je řeč o odbornících, nejen spor o platy ústavních činitelů, ale i spory v koalici a především vystupování prezidenta Miloše Zemana odvracejí lidi od politiky.
Kdyz nejaky moderátor jako napr. Václav Moravec (ktereho neznam, protoze televizi ani nemam a kdybych ji mel tak se na takove porady divat nebudu)
vytlaci takovou vetu, ktera z hlediska gramatiky ani nedava smysl, chybi carky, "o" a "se" (asi nedkazal dodelal ani zakladni skolu nebo mel na dodelani tatinka v STB), tak neparti do televize.

Neodborne preklady jsou vsude, i na AC24.

Vcera jsem letel letadlem, stevardka nabizi noviny "el diario", "La opinion" a jeste neco. Ptam se ji, zda ma pro me noviny kde se nelze. Vsichni cestujici okolo, co to slyseli, vybuchly do chechotu. Neodpovedela, ale smala se.

Takove je mineni lidi i jinde. Drtive vetsiny.
+14 # Sims. 2017-08-30 14:13
Dnes jsme měla telefonát, že prý zjišťují sledovanost ČT - paní či slečna se mne zeptala na věk, na velikost obce, okres a na vzdělání a nakonec mi sdělila, že se jim do souboru nehodím, že takových mají dost. Myslím si, že jí bylo jasné, že asi nebudu díky věku, díky vzdělání a možná kraji, kde žiji padat před pořady ČT na zadek.
+4 # lacocolor 2017-08-30 14:17
kdyby to tak aspoň z půlky byla pravda,tak si ti kolaboranti z ČT a spol můžou balit kufry.
www.ihlas.cz/.../
+2 # RUMLA 2017-08-31 17:06
Klika je, že další moravecek se už ne narodí... Ale stejně už bude pozdě....

Top of Page

Copyright 2017 © AC24, s.r.o. | Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu. | Nezávislé zpravodajství z celého světa aneb Co se jinde nedozvíte |
Máte dotaz? Chcete inzerovat na AC24? Neváhejte nás kontaktovat formou emailu: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Provozovatelem serveru AC24.cz je AC24 s.r.o., se sídlem Jaurisova 515/4, Michle, 140 00 Praha 4, IČ: 02988186, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 226266. | O projektu | Tiráž | Napsali o nás | Podpořte nás